Rower elektryczny (e-bike) musi być wyposażony w silnik elektryczny, baterię zasilającą (właściwie jest to możliwy do ładowania akumulator) oraz kontroler, sterujący przekazywaniem energii z silnika do koła napędowego. Pozostałe elementy konstrukcyjne są takie jak w rowerach standardowych. Niska cena jest dla nas b. ważna, ale powinniśmy pamiętać, że oprócz ceny naszym głównym kryterium wyboru powinna być funkcjonalność i dobra jakość techniczna. Po to aby nasz e-bike mógł dobrze działać przez długi lata, musi być złożony z dobrych jakościowo podzespołów, a te nie są najtańsze. Ważne np. aby był wyposażony w wydajną baterię jonowo-litową, której średnia długość życia to cykl 700 ładowań (lub 5 lat). Na jednym, pełnym ładowaniu bateria zwykle wystarcza na przejechanie trasy ok. 40-80 km, czyli łącznie może nam służyć przez min. 28.000 km! Silnik elektryczny powinien być bezszczotkowy, a ze względu na wagę dodatkowych komponentów, rama roweru powinna być ze stopu aluminiowego. Taki rower nie może być bardzo tani, bo nie będzie dobrej jakości. Cena od ok 2.500 zł wydaje się rozsądna.